Polityka Jakości

Najważniejszym celem Laboratorium Analitycznego jest rozwój, realizacja wymagań klientów, dążenie do osiągnięcia najwyższej jakości świadczonych usług stanowiących element codziennej pracy.

Stawiamy sobie wysokie wymagania, podnosimy kwalifikacje, tworząc warunki zachęcające do poprawy organizacji i wydajności pracy. Zrozumienie zasad Systemu Zarządzania Jakością przez Najwyższe Kierownictwo oraz poszczególnych pracowników Laboratorium Analitycznego, ich udział i zaangażowanie w wykonywaną pracę stanowi o naszej wiarygodności w odniesieniu do wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, konkurencyjności, a w konsekwencji przyczynia się do dalszego rozwoju Laboratorium Analitycznego. Działalność nasza prowadzona jest z poszanowaniem zasad ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju.

Głównym założeniem niniejszej Polityki Jakości jest utrzymanie i ciągłe doskonalenie wdrożonych Systemów Zarządzania Jakości, tj. ISO 17025 oraz wymagań PCA.

 

Ogólne cele wyznaczone dla Laboratorium Analitycznego to:

  • zapewnienie odpowiedniego wyposażenia oraz warunków pracy by w sposób prawidłowy realizować zlecania w oparciu o określone metody badawcze,
  • dostarczenie klientom usług o oczekiwanej przez nich jakości,
  • zaangażowanie pracowników w działalność Laboratorium Analitycznego oraz kształtowanie ich świadomości na każdym stanowisku pracy,
  • stały rozwój personelu - podnoszenie ich świadomości oraz kompetencji,
  • współpraca z jednostkami naukowymi celem wymiany doświadczeń oraz upowszechniania wyników badań,
  • stała współpraca ze zleceniodawcami pozwalająca zidentyfikować ich potrzeby,
    a następnie je realizować,
  • utrzymanie świadomości i podejmowanie działań ukierunkowanych na ochronę środowiska naturalnego,
  • utrzymywanie trwałości polityki Laboratorium Analitycznego,
  • wzmocnienie potencjału naukowego Wydziału Zdrowia Publicznego w Bytomiu SUM
    w Katowicach,
  • działalność edukacyjna na rzecz zwiększenia świadomości społeczeństwa w zakresie środowiskowych zagrożeń zdrowia.

 

Powyższe cele realizujemy poprzez:

  • zapewnienie niezależności i bezstronności podczas realizacji zleconych badań, przy zachowywaniu zasady poufności i praw własności klienta oraz spójnego działania laboratorium,
  • pracę w oparciu o dokumentację systemową zgodną z PN-EN ISO 17025 oraz wymagania PCA, a także o wymagania klienta,
  • zapewnienie personelu o wysokich kwalifikacjach oraz świadomości dot. realizowanych celów badawczych i jakościowych,
  • utrzymywanie Systemu Zarządzania Jakością co w połączeniu z dobrą organizacją pracy niesie satysfakcję zarówno dla pracowników, jak i klientów,
  • realizację określanych co roku celów jakościowych,
  • zaangażowanie Najwyższego Kierownictwa w doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością,
  • zapewnienie odpowiednich warunków pracy, organizowanie szkoleń wewnętrznych oraz zewnętrznych,
  • monitorowanie procesu realizacji usług,
  • określenie i stosowanie wytycznych zawartych w Karcie stanowiska pracy,
  • codzienną pracę oraz działania podejmowane w celu rozwoju Laboratorium Analitycznego,
  • dokonywanie analizy skuteczności wdrożonych Systemów Zarządzania Jakością,
  • systematyczne identyfikowanie i analizowanie zagrożeń oraz niezbędnych działań
    w minimalizowaniu ryzyka,
  • działalność edukacyjna.

Kierownictwo Katedry Zdrowia Środowiskowego Wydziału Zdrowia Publicznego w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach zobowiązuje się do realizacji przyjętej Polityki Jakości, a także Zarządzania zasobów niezbędnych do realizacji założonych celów.

Wszyscy pracownicy zobowiązani zostali do zachowania zgodności z przyjętą Polityką Jakości oraz zaangażowania w ciągłe monitorowanie i doskonalenie wdrożonego systemu zarządzania poprzez realizację określanych celów jakościowych.